Edukacija iz područja odnosa s javnošću neizostavno uključuje i kriznu komunikaciju. Pitanje je koliko se PR profesionalaca u svom radnom vijeku susrelo s primjenom naučenog na tom kolegiju. Svakako bismo trebali biti potkovani barem teoretski o tome kako se komunicira u kriznim situacijama, koji su koraci, što se radi u prva 2 sata od nastupanja krize, što u idućih 24 sata i što u 48 sati.

No, baš nitko nije dobio teoretsko znanje iz nečeg s čime smo upravo suočeni. Globalnom krizom, pandemijom, nevidljivim neprijateljem koji nam je već sada promijenio život, a posljedice koje će ostaviti sada uopće ne možemo sagledati. Svima je samo jasno da neće biti dobro, da nas čeka neizvjesnost i da se za to što nas čeka, u ovom trenutku uopće ne može pripremiti.

U takvim situacijama ipak treba zadržati kako se kaže hladnu glavu, a svi mi koji vodimo komunikacijske agencije moramo biti spremni pružiti podršku klijentima u novim okolnostima.

Kako Covid-19 brzo postaje globalna kriza neviđenih razmjera, pogledamo usluge koje korporacije traže od svojih PR agencija. Za početak potrebno je da agencije imaju sve potrebne informacije i pregled situacije prateći sve relevantne izvore informacija kako bi mogle u svakom trenutku ponuditi odgovor na vrlo osjetljivu internu komunikaciju, ali i održati eksternu komunikaciju kako bi kada kriza prođe mogli bez utjecaja na reputaciju nastaviti gradnju svoje komunikacije.

Covid-19 testira sve naše dosadašnje načine rada i tjera nas na promjenu planova kao nikada do sada. Sada shvaćamo da su procesi planiranja često bili dugi, komplicirani i zastarjeli. Umjesto toga trebali bismo slijediti „tri zlatna pravila“ komunikacija treba biti jasna, precizna i treba biti planirana tako da znamo što trebamo napraviti i reći i prije nego što to stvarno moramo.

Iznimno je važno da tvrtke komuniciraju razborito bez panike i da ne postanu plijenom dezinformacijama ili pogrešnim informacijama, također voljela bih vidjeti da tvrtke reagiraju dovoljno brzo pružajući pruža podršku onima kojima je to potrebno i ljudima u očaju donacijama u naturi, opraštanjem kredita, odgodom plaćanja i načinima borbe protiv nesigurnosti. Iako mislim da se naša Vlada dobro snašla i na kompanijama je da brzo djeluju.

Covid-19 je humanitarna, korporativna i ekonomska kriza koja se brzo razvija i razlikuje se od svega s čime smo se do sada susreli ipak neki izazovi su nam ostali isti kao i u kriznim situacijama s kojima smo se ranije susreli:

  1. Doista značajan dio „kriznih komunikacija“ zapravo su unutarnji problemi. Tako je i sada.
  2. Da, odjeli za ljudske resurse i pravnici ne bi trebali voditi internu komunikaciju jer se potpuno gubi empatija, za kojom sada svi imamo potrebu.
  3. Nemoguće je komunicirati jasno i učinkovito bez jasne poslovne i komunikacijske strategije. Ovo su vremena samo za provjerene suradnike koji imaju dovoljno operativnog iskustva i kapaciteta kako bi mogli izdržati sve izazove koji su pred nama.

Na kraju, ostanite smireni, a u tome može pomoći i humor – pomoći će da se ova situacija što lakše prebrodi. Ostanite zdravi i na sigurnom, zbog sebe, ali i zbog svih oko vas. Jer proći će, samo je pitanje vremena.