Žene iznad 40
U današnje vrijeme, u kojoj je podjela na muške i ženske poslove definitivno passé baš kao i razgovori o tome što bi žene u određenoj dobi trebale nositi, kako se šminkati ili izgledati, kao ženu iznad 40 uvijek me zabave tekstovi koji i dalje razrađuju ove teme. Ipak, kada sam nedavno pročitala tekst koji pojašnjava kako se nekim profesijama, poput odnosa s javnošću, ipak teže baviti osobama starijim od 40 godina počela sam razmišljati dublje o ovoj temi.
PR – što sve treba znati?
Raditi u PR-u zahtijeva veliku znatiželju, mobilnost, praćenje svega što se događa (i još važnije razumijevanje procesa koji se događaju), poznavanje svih vrsta komunikacije, ali praćenje modernih kanala digitalne komunikacije koji se neprekidno mijenjaju pa mi je palo na pamet da mnogi iskusni PR stručnjaci priznaju da su digitalne vještine za one iznad 40 ipak izazov. Zato postavljam pitanje: Je li nas vrijeme pregazilo?
Naša rješenja
Istina, posao u PR agenciji izuzetno je dinamičan. I interdisciplinaran, sa svih aspekata koje možete zamisliti; potrebno je poznavati medijsku, političku scenu, poslovnu scenu i estradu, zahtijeva kreativnost i razumijevanje međuljudskih odnosa. Trebate znati što je in, što je out i zašto je to tako. Jednom riječju, trebate imati intuiciju, a ona dolazi s iskustvom. I zato biti žena iznad 40 godina, PR profesionalka, znači biti u jedinstvenom položaju koji optimalno povezuje interes za dostignućima i modernim alatima profesije te iskustvo rada u analognom PR svijetu. Činjenica je da je put do uspješne PR kampanje sve složeniji i da je segment digitalne komunikacije postao neizostavni dio svake kvalitetne PR strategije. Stoga je važno naglasiti da dobra agencija za odnose s javnošću nije one man band, već da su otvorenost i različiti pristupi zadatku dobar put prema uspjehu. Bez obzira na godine koje imamo, važno je prepoznati da svaka generacija doprinosi na svoj način i da je obrnuto mentorstvo jedan od načina kojima se uspješno doprinosi dinamici rada PR agencije. Drugim riječima, vrijeme je da poslušamo što nam oni suradnici u timu, tzv. Milenijalci i pripadnici generacije Z, kojima je digitalno promišljanje prirodno okruženje, imaju za reći kada govorimo o digitalijama.
Što radi PR menadžerica?
Za početak zna kodirati i dekodirati sadržaje za sve one koji konzumaciju informacija čine putem mobilnih uređaja. Potom, PR managerica voli analitiku koja daje veoma detaljan uvid u naše konzumente i naravno, zna da iako smo majstori sadržaja i komunikacije uvijek moramo dograđivati svoje vještine i iznova brusiti neka nova znanja. Također, vrijeme je za alate za automatizaciju PR procesa; postoji više softverskih rješenja koji pomažu u pružanju komunikacije. To usput znači i veću vrijednost kao i racionalizaciju ljudskih resursa, jedinog pogona na koji radi PR svijet.
PR mentorski program
Milenijalci su naslijedili zemlju! Donijeli su val promjena koja je redefinirala organizacijske konstrukcije. Hijerarhijske strukture zamijenjene su suradničkim i ravnopravnim radnim odnosima, gdje je nagrada sada na uzajamnom učenju i raznolikosti – ne samo demografskim, nego raznolikim iskustvima. Dob, mjesto rođenja, mjesto rada i u mnogim slučajevima godina iskustva ne smatraju se jedinim faktorima uspjeha za komunikacijske profesionalce.
U Abecedi rade profesionalci različitih dobih skupina pa tako osim nas 40+ imamo i one ispod 20 i, naravno, milenijalce. Mentorski program je razrađen u nekoliko razina i u stvari radimo po principu da neprekidno učimo jedni od drugih. To nam omogućuje da razumijemo različite ciljne skupine, njihove potrebe i želje i da smo spremni pružiti usluge u svim segmentima PR djelovanja. Ne, nismo otkrili toplu vodu, samo smo ju dobro stavili u svoju korist.
Baviti se odnosima s javnošću i stati s učenjem vodi ravno u propast. Ako ne želite nikada izaći iz školskih klupa, već vam je učenje way of living, mjesta u PR za vas ima, bez obzira koliko imali godina. Slažete se? Čekamo vaša iskustva – javite nam se.