Krizna komunikacija: Kako reagirati kada se dogodi najgore

krizna komunikacija

Piše: Marina Bolanča Radunović, CEO Abeceda komunikacije, ne ChatGPT

Krizna komunikacija se rješava onda kada krize nema. No, na krizu se rijetko koja kompanija priprema na pravi način i onda krizna komunkacija postaje pitanje biti ili ne biti i za reputaciju, ali i za samu kompaniju. Od prirodnih katastrofa do reputacijskih kriza, pa i nesretnih slučajeva – način na koji komunicirate tada može odlučiti hoće li vaša tvrtka izgubiti ili zadržati povjerenje javnosti.

Što je krizna komunikacija i zašto je važna

Krizna komunikacija podrazumijeva planirane aktivnosti usmjerene na upravljanje informacijama tijekom kriznih situacija. Glavni cilj je spriječiti širenje panike, zaštititi reputaciju i osigurati transparentnost. Kada nastupi kriza emocije se podignu zajedno sa svim ostalim tenzijama i nije lako imati “hladnu glavu”. Upravo zbog takvih situacija, važno je imati spreman i ažuriran krizni komunikacijski priručnik, a sa svima u kompaniji koji mogu doći u doticaj potrebno je proći i radionice kako se postupa kada nastupi kriza.

krizna komunikacija

U krizi se ipak treba ponašati prema nekim pravilima. U krizi se prvo komunicira s onima koje kriza izravno pogađa. Koliko god nekada bio jak prtisak medija, prvo ćemo ipak komunicirati s npr. članovima obitelji stradalih djelatnika, jer najgore što bismo mogli napraviti je da članovi obitelji o situaciji s njihovim najmilijma saznaju iz medija.

Ključni koraci učinkovite krizne komunikacije

U kriznim situacijama vrijeme je presudno. Evo nekoliko koraka koji mogu pomoći:

  1. Brzo reagirajte. Svaka minuta šutnje daje prostora dezinformacijama.
  2. Ostanite dosljedni. Poruke moraju biti jednake na svim kanalima.
  3. Pokažite empatiju. Ljudi žele znati da vam je stalo.
  4. Koristite provjerene izvore informacija.
  5. Učite iz iskustva. Nakon krize, analizirajte što je funkcioniralo, a što nije.

Kada se dogodi najgore, krizna komunikacija može biti razlika između reputacijskog sloma i prilike za jačanje povjerenja.

Planirajte unaprijed, reagirajte brzo i uvijek govorite istinu. Jer u kriznim trenucima – povjerenje je vaša najvažnija valuta. U rješavanje krizne komunikacije uključite stručnjake jer je previše toga na kocki da biste se bez podrške prolazili kroz tu oluju.