Digitalna agencija: Ključne usluge koje danas nude agencije

Piše: Marina Kuleš, Head of digital, ne ChatGPT

Digitalna agencija nešto je bez čega danas ne možete, hoćete – nećete. Odnosno, možete bez digitalne agencije, ali ne možete bez digitalnog marketinga. Ma možete zapravo i bez toga, ako vam nije cilj da održite poslovanje i tu i tamo nešto i prodate. 

Samo razmislite. Kada vidite neki brend, želite nešto kupiti, rezervirati smještaj ili let, naručiti hranu,… koliko često to prvo provjerite online? Koliko vjerujete nekome kome web stranica ili društvene mreže ne izgledaju dobro? A koliko vjerujete poslovanjima koji nemaju web stranicu i/ili društvene mreže? 

Tako je i vašim kupcima. Provjerit će vas online, i ako vas tamo ne nađu, ili ne izgledate dobro u tom online svijetu, naći će vašu konkurenciju. Pa vi vidite. 

“Ja sam prije za 20 kuna dobilo 400 likeova na svom Facebooku” i zašto to danas više ne drži vodu

Ono što se bitno promjenilo u posljednih 15 godina, i što idemo dalje sve je gore, je to što ste prije uz relativno mali budžet, mogli dosta prodati na digitalnim kanalima. Danas, uz puno veću konkurenciju, uz mnogo više sadržaja i puno brendova koji isto ulažu u oglašavanje, morate ulagati u digitalni marketing samo da biste uopće postojali online. Tek na taj budžet ide ulaganje s kojim ćete prestići konkurenciju. 

Digitalni marketing je konstantan posao. To nije izrada weba i puštanje da stoji. To nisu dvije, tri objave na Instagramu, Facebooku, TikToku, Linkedinu, to nije ulaganje budžeta u kampanju kada imate popust. To je svakodnevno održavanje odnosa sa svojim kupcima i onima koji će to postati. 

Tako, sad kada smo zaključili da bez toga ne ide, ako nemate digitalni tim u svojoj firmi, ili osobu koja se bavi samo time, trebate digitalnu agenciju. Što vam te agencije trebaju nuditi? 

Digitalne agencije izrađuju, održavaju i optimiziraju (SEO) web stranice 

Web stranica je vaša online poslovnica. Mora biti prilagođena vašim kupcima, mora im odgovarati na pitanja i u idealnom svijetu, mora im dati razlog da ju često posjećuju. Mora se brzo učitavati, jer nam se koncentracija sve više smanjuje. Prema Google metrikama, 53% korisnika neće čekati duže od tri sekunde da se stranica učita. Danas više ne moraju biti skupe, ali moraju biti napravljene dobro.

Druga strana je redovito održavanje, odnosno SEO optimizacija koja pomaže da netko tu vašu web stranicu pronađe. Odnosno kada traži nešto čime se vi bavite, da ih “pogodi” baš vaša web stranica. SEO traje dugo, rezultate ćete vidjeti tek nakon 3 do 6 mjeseci, ali jednom kada ih postignete, isto toliko nekome treba da vas s te pozicije makne. 

 

digitalna agencija

 

Društvene mreže – nisu sve za svakoga i ne moraju svi biti na svima 

Digitalna agencija treba vam moći napraviti kvalitetnu strategiju za društvene mreže. Ta će se strategija temeljiti na analizi tržišta, vaših kupaca i vaše konkurencije. Iz te će strategije biti jasno na kojim kanalima trebate biti, koji je uopće potencijal vašeg poslovanja na društvenim mrežama i što tamo morate raditi. 

Ne moraju svi biti na TikToku. Ne moraju svi biti ni na Linkedinu. Neće svi imati tisuće pratitelja niti svakom brendu to treba. Društvene mreže nisu objavljivanje postova s crvenim cvijećem jer je vama to lijepo. Društvene mreže služe da dođete do kupaca i da oni dođu do vas, a digitalna agencija je tu da napravi baš to. 

Oglašavanje i ulaganje budžeta 

Kao i kod svakog drugog kanala, najosjetljivije pitanje. Ono što digitalnim kanalima tu malo ide u korist je što je sve dosta moguće predvidjeti i testirati. Možete testirati s manjim budžetom, s različitim porukama i sadržajem, pogodnostima i slično i vidjeti što funkcionira. Ono što ne možete je očekivati da ćete s manje budžeta od konkurencije ostvariti puno veće rezultate. 

Meta i Google platforme (Search, Display i YouTube) funkcioniraju na temelju aukcije. Morate imati dobru online ocjenu (dobar web, dobar angažman publike, da netko priča o vama i slično), morate imati sadržaj oglasa koji dobro prolazi kod publike i koji će ih angažirati i morate imati budžet. 

Newsletter kampanje i influencer marketing 

Newsletter i influencer kampanje još su dva kanala koje najčešće pokrivaju digitalne agencije. I to su dva kanala za koje ljudi često donose odluke na temelju vlastitih preferencija. Dosta nas ne otvara newsletter često, ali to ne znači da to nije isplativ kanal. Na primjer, VOYO je u prvih šest mjeseci korištenja alata za slanje newslettera zabilježio prosječnu stopu otvaranja mailova od 58%. 

Slično je i s influencerima. Možete ih voljeti ili ne voljeti, možete preispitivati njihove budžete, ali postoje konkretne brojke i analize koje pokazuju s kojima trebate raditi. I to sve za vas može raditi digitalna agencija. 

Ono što ostaje kao zaključak za kraj je to da većina digitalnih agencija na tržištu nudi iste usluge. Važno je izabrati onu koja će najbolje shvatiti vaše ciljeve i koja će do njih znati doći.