Koliko vaša agencija ima klijenata? Pa čujte, ne znam točno, ali oko 190.000. 190 tisuća??? Vi se šalite? Ne uopće se ne šalim. Prema podacima Državnog zavoda za statistiku Republike Hrvatske iz ožujka 2017. godine, broj registriranih trgovačkih društava bio je upravo 190 tisuća.

Pa ok, ali ne mogu sva trgovačka društva biti vaši klijenti. Joj da, u pravu ste – od tog broja treba oduzeti 20-ak agencija za odnose s javnošću jer oni nam stvarno nisu klijenti, ali evo onda ovi preostali jesu.

Šalu na stranu, kako je moguće da jedna agencija s manje od 10 zaposlenih ima toliki broj klijenata? Moguće je, moguće.

Svaka agencija za komunikaciju ima više vrsta klijenata, pa pođimo redom.

Klijenti na paušalu – to su klijenti s kojima znate na čemu ste ? jer s njima imate definirane aktivnosti koje za njih radite, znate i koji mjesečni paušal oni za to plaćaju i to je to. Takva vrsta odnosa dobra je zaobje strane – naime klijent će tada svakako dobiti značajan popust na agencijske cijene, a agencija će pak imati sigurnost poslovanja s obzirom na to da će imati definirana mjesečna primanja. To je sjajna situacija, ali nije toliko česta, pogotovo nakon što je prije 10-ak godina nastupila recesija iz koje izlazimo na neki način još uvijek. O klijentima ovog tipa agencije bi trebale najviše voditi računa i ulagati u odnos klijent – agencija jer je znatno lakše zadržati postojećeg klijenta nego osvajati novog.

Projektni klijenti – ovo je kategorija klijenata koja je jako zanimljiva. I tu može biti nekoliko vrsta. Jedna je planska projektna suradnja u kojoj imate definiran plan aktivnosti. Niste vezani 24/7/365 ali imate projektni plan i raspored po kojem radite. S takvim je klijentima lakše planirati i vlastite resurse. Dok je kod projektnih klijenata na ulet to jednostavno nemoguće – takva suradnja vas tjera da radite velike ustupke u rasporedu timova, radnim satima i planiranju, pa je takva suradnja za klijenta najnepovoljnija jer podiže radinu utrošenih radnih sati i jednostavno najviše košta.

Treća vrsta klijenta su potencijalni klijenti – e zato mi imamo skoro 190 tis klijenata, jer svatko tko je ikada radio u agenciji zna koliko napora agencije ulažu u tzv. newbizzz ili u dobivanje novih poslova i dobivanje novih klijenata. To je najteži dio našeg posla, najviše iscrpljuje, najviše rastuži kada ne dobijete pitch, ali isto tako i najviše veseli kada dobijete novog klijenta i krene nova suradnja.

To je pogled s agencijskog balkona prema klijentima na tržištu. Kako klijenti gledaju na agencije? Isto tako različito – nekima odgovaraju dugoročne suradnje, neki su pak skloniji čestom mijenjanju agencija u potrazi za najboljim rješenjima za svoje potrebe, neki pak uopće ne žele suradnju s agencijom i sve svoje potrebe rješavaju sami.

Kao netko tko je u komunikacijskom biznisu preko 20 godina i to baš sada na pola – pola. Pola na strani klijenta pola u agenciji, mogu reći da klijenti puno bolje poznaju svoje poslovanje od bilo koje agencije, ali isto tako da agencije puno bolje poznaju tržišne trendove, modele i načine rada te bi bilo idealno spojiti ova dva know how-a.

Kvalitetno izgrađeni odnosi, poznavanje klijenta i industrije u velikoj mjeri mogu olakšati život klijentu, a agenciji pomoći da ostvari zacrtane rezultate.

Kako to mi radimo? Mi živimo za svoje klijente – rekao je to jednom prilikom jedan naš klijent kada nas je preporučio drugom klijentu. Nama je to bio najveći kompliment. S druge strane u jednom od istraživanja zadovoljstva medija u suradnji s nama 65% svih hrvatskih novinara reklo je da suradnju s nama ocjenjuje boljom od suradnje s drugim agencijama.

I to je to!